onsdag 3 mars 2010

BANDSLAM

Okej,fakta om Bandslam!

Will Burton är en musik-entusiast och ett David Bowie-fan.Under hela filmen skriver han en journal-som-epost till Bowie som ansöker godkännande av hans musik men Bowie svarar aldrig.
När hans mamma finner nytt jobb i New Jersey är Will tvungen att byta skola,något han ser fram emot eftersom han blir mobbad i den skola han från början går i.Under lunchen första dagen på hans nya skola möter han en tjej som heter Sa5m (5:an är stumt). Hon berättar för honom om Bandslam,en årlig musiktävling där det vinnande bandet får ett skivkontrakt.
Will och Sa5m blir snabbt vänner.
En eftermiddag frågar en tjej som heter Charlotte om han vill gå med henne efter skolan till daghemmet och hon börjar så småningom uppmana honom att umgås med henne.
Hon är imponerad av Wills musikerfarenheter och frågar om han skulle bilja driva ett band.
Hennes mål är tydligen att hämnas på hennes egocentriska musiker till ex-pojkvän Ben Wheatley Bandslam..

Jag tycker den var; Väldigt bra! 4/5 stjärnor..



Hoppas jag inte berättade för mycket nu,hehe

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggarkiv

Om mig

Mitt foto
Sweden
Howdy! Här är en glad tjej vid namn Jennifer som driver denna blogg och här skriver jag om det som ploppar upp i mitt huvud! Mestadels blir det om min vardag och mitt liv men det flyger upp andra saker också!