söndag 21 mars 2010

Hemsökt-Meg Cabot

Godmorgon!

Tänkte starta upp dagen med ett boktips :)

Boken,eller böckerna (det är en serie) heter "hemsökt" och är skriven av Meg Cabot.

Dom handlar om Susannah som precis har flyttat till Kalifornien från New York.

Hon har varit medlare sen hon var 2 år gammal,dvs, hon kan prata,se och röra spöken.Men det är inte alla som blir spöken.Bara dom som har någon oavslutad affär kvar.Och Susannah göra det hon kan för att få dom att gå över till andra sidan,alltså försvinna från den "Mänskliga världen"

Men hon är inte ensam medlare,rektorn i hennes nya skola visar sig och vara det.Och tillsammans försöker dom ta sig an spökena,fast Susannah helst skulle vilja göra det själv.

I hennes rum bor också ett spöke,som bodde i hennes rum för ca 150 år sedan.Han har aldrig berättat vad det är för oavklarat som han vill fixa innan han ger sig av.


Hm,tror jag inte tänker berätta mer än så.Ni får ursäkta min dåliga handling.Är väl inte den bästa på sånt här..

Jag tycker böckerna är bra för att dom är spännande och Meg gör dom ganska trovärdiga.

Fyra stjärnor av 5 får dom av mig!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggarkiv

Om mig

Mitt foto
Sweden
Howdy! Här är en glad tjej vid namn Jennifer som driver denna blogg och här skriver jag om det som ploppar upp i mitt huvud! Mestadels blir det om min vardag och mitt liv men det flyger upp andra saker också!