onsdag 7 april 2010

bioupplevelse 5/4-2010

Hello.
Måste berätta om min o idas bioupplevelse i måndags,haha,a memory for life.
Vi bestämde oss,randomly, för att gå på bio.
Vi tänkte oss då i sandviken men där gick det bara dåliga filmer,haha,eller nä,nåra bra men de va 3D och eftersom vi sparar pengar till stockholm så var det för "dyrt" för oss,haha.
Det slutade med att vi bokade platser i Gävle till filmen "remember me", som jag btw kan rekommendera starkt!!. Jag och Ida pungade ut hundra spänn på godis,haha.Vi köpte den där dyraste menyn.Kommer inte ihåg vad den heter.Den innehöll 2 stora drickor,en stor snacks och en stor popcorn.Jag o ida vågade inte gå förbi alla som satt o väntade på att bion skulle börja för ni fattar inte hur pinsamt det var.Popcornen va ju liksom MEGASTORA så man kände ju sig lite tjock.
Det slutade med att jag fick bära dom till toaletterna och ida, in i salongen.
När bion va slut så såg ida att bussen skulle komma om typ 2 minuter så vi sprang,jäklar vad vi sprang alltså.Vi flög ner för alla tusen trappor,sprang rakt över vägen,sprang mot rött.Åh herregud.Folk glodde och skrattade som bara den.
När vi va ungefär halvvägs så stannade Ida och sa att hon inte orkade springa nåmer.Shit, tänkte man då.Man såg folk som fortfarande stod utanför bussen,jag tvingade henne att springa lite till men när vi va typ 10 meter ifrån bussen så åkte den,bara sådär..Ida ringde sin mamma som kollade busstidstabellerna där hemma.
Inte förrän två timmar senare skulle nästa buss komma.
Vi blev uppmanade till att gå till stationen, som jag förövrigt inte ens vet vägen till,men ida visste.
Därifrån tog vi buss 1 till valbo köpcentrum där vi tog 91:an till resecentrum. Där kom idas mamma o hämta oss.

Föresten,hela april ut åker man två för en!Jag och ida betalade 25kr tillsammans dit.
Så tur och retur blev det 50 kr! Inte dåligt.

Btw,vi orkade inte äta upp allt vi hade köpt.Vi hade hur mycket popcorn som helst kvar när filmen var slut.

och btww,så klart,känslig som man är,så satt man o grät på bion,how awkward! x'D

Hejjs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggarkiv

Om mig

Mitt foto
Sweden
Howdy! Här är en glad tjej vid namn Jennifer som driver denna blogg och här skriver jag om det som ploppar upp i mitt huvud! Mestadels blir det om min vardag och mitt liv men det flyger upp andra saker också!